The $20, 1lb. Ultralight Down Summer Quilt – A Gear Review/DIY Tutorial

Though I tend to be quite picky about the quality and reliability of the gear I take with me into the backcountry, there is a side of me that loves finding decent gear on the cheap. While it may be nice to have the latest and greatest gear when heading out into the woods, cheap gear is an unsung hero of the backpacking world. Whether you are starting off, or just can’t justify spending $400 on a new sleeping bag, cheap gear helps you get out there and enjoy the mountains, which is all that matters. Gear, while shiny and cool, is a means to an end… and in that light, cheap gear is a doorway to adventure.

Much like the incredible $12 BRS titanium stove (Reviewed here FYI), this $20 down quilt from Costco is an unbelievable value for what it is. And what it is is an ultralight (sub 1 lb.), 700 fill power down quilt. Now don’t get too excited, this isn’t going to be your next 3-season quilt. Given the amount of down in the quilt, and the fact that it uses sewn through baffles in its construction, this isn’t going to be the warmest quilt around. I’m estimating (and this is will vary greatly depending on how warm you sleep and what you sleep in) that this quilt is good to around 50-55 degrees fahrenheit. It is a lightweight summer quilt, no more, no less. But what’s great is that it can be modified. Out of the box, the quilt is a traditional square “comforter” style blanket, but with some modification it becomes a backpacking quilt. Check out the video below for a full on overview and a DIY tutorial on adding a footbox to the quilt. After the video, I’ll provide some links to the DIY materials used in the video (Through which you can help support me!)

Materials:

Quilt: Available in-store at Costco only.
Grosgrain Ribbon: http://amzn.to/2cxQBQ8
Cord Locks: http://amzn.to/2bKup3W
Cordage: http://amzn.to/2cmZDvg

Thanks for watching!

Comments

6 Replies to “The $20, 1lb. Ultralight Down Summer Quilt – A Gear Review/DIY Tutorial”

  1. I must say it was hard to find your blog in search results.
    You write awesome posts but you should rank your blog higher in search engines.
    If you don’t know 2017 seo techniues search on youtube:
    how to rank a website Marcel’s way

  2. My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress
    on various websites for about a year and am worried about switching to another platform.
    I have heard good things about blogengine.net. Is there a way
    I can import all my wordpress content into it? Any help
    would be really appreciated!

  3. Wem ist das nicht schon einmal passiert: Man kommt abgekämpft nach Hause, steht vor der Wohnungs und stellt fest, dass man den nicht dabei hat. Oder man will nur kurz vors Haus gehen und die e fällt hinter einem zu. Manchmal hat man Glück und ein Verwandte wohnt in der Nähe, bei dem man einen Reserve hinterlegt hat, aber in den meisten Fällen stellt man resigniert fest, dass man sich tatsächlich selbst hat. Sich selbst mit einem Dietrich oder anderen Hilfsmitteln zu helfen, davon kann man nur abraten. Meist ist der Schaden dann höher als der Nutzen. Bleibt also nur der . In solchen Fällen sitzt man meistens auf Kohlen, es kann gar nicht schnell genug gehen, bis der bestellte Monteur vom eintrifft. Dabei bemühen sich diese Leute so gut es geht, aber zu gewissen Tageszeiten ist eben ein vermehrtes Auftreten des Problems vergessener besonders häufig, vor allem nach Feierabend, wenn die Leute nach Hause kommen. Dafür können sie aber fast immer helfen, die e zu öffnen, ohne das oder die Beschläge zu beschädigen. Beim von Michael erhält man überdies noch eine eingehende Beratung, wie solche Fälle in Zukunft vermieden werden können oder mit welchen Mitteln eine höhere Sicherheit erreicht werden kann, beispielsweise vor Einbruch. Dieser bietet weitere Services an, etwa den Einbau neuer Schlösser, en- und Fenstersicherungen, Alarmanlagen und dergleichen. Der ist übrigens rund um die Uhr erreichbar, im Festnetz sogar kostenlos.

  4. Nachdem ich mich heute in der morgendlichen Hektik aus meiner Wohnung aussperrte, blieb mir nichts anderes übrig als den zu rufen um wieder in meine Wohnung zu kommen. Ich hatte zuvor noch nie mit so einer Dienstleistung zu tun und kann daher nur positiv über meine erste Erfahrung berichten. Der Herr war wirklich sehr freundlich und den Preis haben wir gleich am Telefon vereinbart. Nach meinem Anruf wartete ich überraschenderweise nur einige Minuten bis er kam und mir meine Tür oberhalb Sekunden öffnete. Ich bin über den Service sehr positiv überrascht und kann daher diesen weiterempfehlen. Super Preis-Leistungsverhältnis und sehr freundlich und kompetent. Dankei für Ihre freundliche und ehrliche Bewertung. Kundenkarte ist auch schon unterwegs zu Ihnen. Damit bezahlen Sie bei der nächsten Türöffnung nichts, wenn Sie uns anrufen und damit beauftragen.

  5. Very rapidly this site will be famous amid all blogging and site-building
    people, due to it’s fastidious articles or reviews

  6. I just want to say I’m newbie to blogging and absolutely savored this web page. More than likely I’m likely to bookmark your website . You certainly have exceptional posts. Thanks a bunch for revealing your blog.

Leave a Reply

Your email address will not be published.